تگ <bgsound>

از این تگ که فقط در مرورگر internet explorer پشتیبانی می شود، می توان برای قرار دادن یک فایل صوتی در پس زمینه صفحه استفده نمود. تا این فایل به محض بارگذاری صفحه به صورت خودکار پخش شود. نکته اینکه این عنصر جزء عناصر تهی بوده و حتما باید در داخل تگ <head> صفحه استفاده شود. این تگ از صفت های زیر پشتیبانی می کند.

  • src : آدرس فایل موردنظر برای پخش را مشخص می کند.
  • loop : تعداد تکرار پخش صدا را کنترل می کند.
  • valume : برای کنترل میزان صدای فایل پخش شونده استفاده می شود و مقداری بین 10000- تا 0 را به عنوان مقدار می پذیرد. در واقع مقدار این صفت مقدار کاهش صدا را کنترل می کند. مثلا مقداری برابر 5000- به معنی نصف کردن صدا نبوده  بلکه به معنی کاهش 5000 واحد از کل صداس سیستم کاربر است.
  • balance : تراز پخش صدا بین بلندگوهای چپ و راست را کنترل می کند و مقداری بین 10000- تا 10000+ را به عنوان مقدار می پذیرد. هر چه این مقدار به 10000+ نزدیکتر باشد میزان صدای پخش شده از بلندگوی سمت راست و هر چه این مقدار به 10000- نزدیکتر باشد میزان صدای پخش شده از بلند گوی سمت چپ بیشتر خواهد بود. مقدار صفر ب معنای مساوی بودن میزان صدای پخش شده از هر دو بلندگو است که مقدار پیشفرض این صفت نیز می باشد.
نکته : یکی دیگر از راه های قرار دادن موزیک های پس زمینه استفاده از تگ embed است که در این حالت باید حتما صفت hidden را برابر true قرار دهیم. این ترفند به خوبی در تمامی مرورگرها کار می کند.

مثال:
<embed src="sounds/music1.mp3" hidden="true" autostart="true" loop="true"> </embed>